Friday 9 March 2012

Hutangku Pada Ibu

kekadang terasa ditusuk rasa nan
gelisah
pada wajahmu yang
menaggung resah
laut keringatmu yang
membanting tenaga
dan getar mujadahmu di
kelelahan jiwa
dari buaianku hinggalah dewasa

kini aku terpaku dalam lelah safar
kehidupan
meneguk kesusahan.......ujian demi
ujian
etah bilakah reda
ibu.....
cuba kupadam hitam yang mencalar
semalam
tika kugamit cerah esok yang masih
berbalam
dan hari-hariku ini...yang terus-
terusan mencengkam
ibu......
apakah aku terlalu
pada deritamu yang aku relakan
pada jerit batinmu yang aku pekakkan
pada sensara jiwamu yang tak
pernah...aku belaikan
ibu...hutang anakmu ini sudah
terlalu!
                                                                                                          sabtu 10 march 2012

No comments:

Post a Comment